06.02.2010

by

Meg Og Maria 06.02.2010

Som kjære Anne-Birthe skriver nedenfor her, så var jeg på plass i Oslo Spektrum på lørdag (06.02.2010) for å heie vilt på Maria i Melodi Grand Prix finalen. Jeg hadde selvsagt med meg MariaPlakat og en rimelig flau Tina som reisefølge. 8 timers tog-tur fra Bergen, med ca 2 timers søvn natt til lørdag. Som dere sikkert skjønner reiste jeg og Tina fra Bergen fredag med nattoget. En som heide på A1 og en på Maria. God kombinasjon. Vi skulle gjerne hatt med oss Anne-Birthe da, men i og med at vi ikke har privat helikopter så var det litt vanskelig å få henne med seg fra Irland ja. Men hun var med oss i tankene og hun satt tilbake i Irland og krysset fingrene for Maria. Men uansett, det er utrolig hva lite søvn kan gjøre med et menneske. Var rimelig overtrøtt og ikke helt meg selv der vi spradet i Karl Johan Gt. fra hotellet på vei til Spektrum i «finstasen» og med plakat. Da vi kom fra broen fra Oslo S som går over til Spektrum så jeg mange som hadde plakater, men dessverre var de fleste i 12-15 års alderen, og de fleste plakatene var det DIDRIK skriblet på eller A1 dekorasjoner. Og de Maria plakatene jeg så var dessverre Maria Arredondo plakater. Helt til der vi skulle over veien til Spektrum, der står der en gjeng med MARIA MED RÆVA, MARIA HAUKAAS STORENG plakat og jeg sier høyt til Tina: DER ER JO DET NOEN VOKSNE MENNESKER MED «VÅR» MARIA PLAKAT JO! også peker jeg. I det jeg ser bort igjen er det et kjent fjes som smiler og vinker. Det var da Marias kjekkas, Hans Marius som stod der sammen med en vennegjeng av dem. De hadde mekka ikke bare en, men TRE plakater som vi senere så veivende frem og tilbake for å stokke dem riktig. Utrolig moro å sitte på skrått bak den  gjengen ja. Utrolig koselig å treffe Hans Marius igjen, han takket for sist (Evert Taube) og tok seg tid til en liten prat før han rushet avgårde for å hente billettene sine. Hans Marius var like blid og fornøyd som alltid, han er kjempekoselig. Han tar seg alltid tid til å slå av en prat. Han hadde nettopp kommet fra Haugesund der han har prøver for tiden, men tror han gledet seg masse til å se Maria i Spektrum. Virket i allefall slik. Han hadde i allefall et lurt smil på lager.

Da vi fant sitteplassene våre og klarte å svirre ut plakaten skikkelig, var vi veldig spente. Vi ble møtt av to mennesker som fortalte oss sikkerhetsregler å gå etter mens vi var publikum også fikk vi øve inn noe koreografi til Ingrid Bjørnov sitt geniale pause-show. For å si det sånn, det var ikke spontant alle rakk hendene i været da vi sang Sami Ednan da, det var innøvd og kjempemoro. Meg og Tina var så med at popcornen vår fløy over de menneskene som satt foran oss (unnskyld om dere skulle lese dette, vi mente det ikke), og plakaten min blokkerte nok en del for de menneskene som satt bak. Men de heiet på Didrik, så da gjorde det for så vidt ikke noe at min plakat banka litt vett i skallen på dem og skjulte for dem da Maria stod på scenen som nummer 2. Det var HELT stille i Spektrum da hun sang, tror faktisk de fleste var rimelig imponert over at Maria synger bedre live enn hvordan de har inntrykk av fra Tv’n. Så ja, Maria synger JYSLA bra live. Var jo selvsagt en del som sang med sangen hennes, men det var liksom ingen som turte å klappe med sangen eller noe, for tror de alle nesten fikk sjokk. Hun var kjempeflink. Eller nei, hun var FANTASTISK (det finnes ikke et bedre ord enn det). De som var hakket under Maria på å lage show synes jeg, var Venke Knutson og A1.

Fikk møtt Maria etterpå, hun var like blid og strålende selv om det ikke gikk helt veien for henne. Hun kom ikke i Gullfinalen, men vi vet at hun er jenta med gullstrupen i allefall. Og selv om det ikke er Maria som representerer Norge i Eurovision i år (men dessverre Didrik Solli-Tangen) så heier vi på Maria uansett. Hun sa at platen hennes kommer ut den 22 mars, og jeg gleder meg kjempemasse til den.

Vel, det var en knall-helg i Oslo og jeg er så glad for å ha sett Maria på scenen igjen. Håper at dere som var der og heiet på Maria fikk like mye gåsehud som meg da hun begynte å synge. Og at alle dere som satt hjemme stemte på henne.

Baksiden på plakaten

Forsiden på plakaten.

Sjefen min ville ha navent sitt på plakaten, for da skulle hun stemme på Maria. Hva gjør man ikke for at Maria får stemmer?

-Veronica

2 kommentar to “06.02.2010”

  1. Raimo Says:

    Maria är den vackraste kvinnan på jorden !

Legg igjen en kommentar

