Sommerminner

by

Hvis de andre sangene på tredjeplata til Maria er i nærheten av like bra som det Extra Mile og Precious To Me er, så kan jeg ikke si annet enn at jeg gleder meg vilt mye. Både Precious To Me og Extra Mile oser sol, sommer og det som i ettertid vil bli gode minner. Make My Day-albumet kommer garantert til å bli flittig spilt av begge MariaExpressen-medlemmene gjennom sommeren og selvfølgelig etter sommeren også. Akkurat slik Hold On Be Strong-albumet minner meg om sommeren 2008 tror jeg Make My Day-albumet kommer til å bli et fantastisk soundtrack for sommeren 2010.

Når jeg hører på Hold On Be Strong-albumet blir jeg minnet på følelsen av sol på kroppen, lette sommerklær i glade farger, lukten av nyklippet gress og tørking av høy (skikkelig gårdsjente jeg), lyse sommerkvelder og grilling.

Lazy har vært en god venn for de dagene man bare vil ligge i solsengen og kun røre seg om man skal strekke seg etter noe å drikke eller bla om i boken eller bladet man leser i. Rydding og støvsuging har aldri vært så gøy og effektivt som når Love Come Walkin’ In har jallet ut av høytalerne, og den lokket alltid fram litt sol gjennom sommerregnet. For de dagene det verken var sol ute eller inne og man trengte alenetid passet The Hurting Kind og Even Angels Fall helt perfekt.

Den sangen fra albumet som kanskje mest av alle minner meg om sommeren 2008 er Mine All Mine. Den er minner om sprø påfunn med Veronica, turen vår utpå ”landet” for å gå på bygdedans, vår fantastiske Mine All Mine-dans -samt miming og dramatisering. For oss finnes det alltid en anledning til å skru opp Mine All Mine, eventuelt stå for syngingen selv, og ta dansen.

Så kommer man selvfølgelig ikke utenom Hold On Be Strong. Hold On Be Strong er for meg først og fremst konfetti i Spektrum, en enorm stolthetsfølelse, godstemning og gode venner. Men den er også utendørs sommerkonsert i strålende sol.

VG-lista i Bergen sommeren'08

Noen andre som har gode minner fra Hold On Be Strong-albumet?

~Anne-Birthe

Legg igjen en kommentar

