Make My Day

by

01: My Heart Is Singing

Veronica: Bare man hører de første trallene i denne sangen er man bergtatt. Hele melodien med Maria sin stemme er ubeskrivelig. Dette er kanskje noe av det beste fra Maria synes jeg. Traller rundt på denne sangen hele tiden.

From the first tone in this song you will be amazed. It’s a wonderful song, the melody with Marias voice is just so perfect. Definatly my favourite. This is a song you keep on singing.

6/6

Anne-Birthe: Etter første gjennomhøring av albumet var dette den sangen jeg husket best og ville høre igjen først. Jeg blir bare så utrolig glad av den og det er en herlig sang å slå seg løs og danse til. En perfekt sang til sommeren!

After listening to the album for the first time, this was my favourite. It’s my happy song! Whenever I listen to it I just want to dance and sing along. There is a great summer feeling to this song, it’s going straight into my Summer Songs playlist.

6/6

02: Extra Mile:

Veronica: Første gangen jeg hørte den så klarte jeg ikke slutte å ha den på repeat. Den passer til alt, spesielt powerwalking til jobb. Er du stressa får den deg på bedre tanker.

The first time I heard this song I couldn’t stop play it and it where on repeat for a long time. It goes with every situation, even when you’re late for work and stressed it will make you feel better.

5/6

Anne-Birthe: Denne sangen er jeg veldig glad i. Alt er bra her, melodien, teksten, stemmen til Maria. Jeg synes Maria bruker stemmen sin på en utrolig fin måte her, som også er litt ny og annerledes fra tidligere samtidig som man hører at det er Maria som synger. Også denne sangen får meg glad og i sommer-modus.

I love everything about this song, I love Maria’s voice on it, I love the melody, I love the lyrics and I love it even more after learning that Maria wrote it to Hans Marius. It’s uplifting and this song also gives me a summer feeling.

6/6

03: Make My Day

Veronica: Grand Prix sangen jeg var skeptisk til først men er veldig glad i nå. Har ikke så mye mer å si for tror alle vet at jeg er veldig glad i denne sangen

The Melodi Grand Prix song wich I where a bit sceptic to at first. Now I really love it. Don’t have much to say about this song except that I really like this song.

6/6

Anne-Birthe: Jeg synes det er litt vanskelig å bedømme Make My Day opp mot resten av albumet siden den ble gitt ut såpass mange måneder før, og jeg har en tendens til å like nye sanger bedre. Det er en søt og herlig sang, men jeg føler de andre sangene på albumet er sterkere (noe som kan være et resultat av grunnen over). Det synes jeg sier litt om hvor bra dette albumet er for Make My Day er en bra sang!

It’s hard to be fair to this song as it was released months before the rest of the album, and I have a tendency to like the newest songs better. It’s a very cute and sweet song, but (maybe for the reason already mentioned) I find the other songs on the album to be stronger songs. I think that says a lot about how good this album is, because Make My Day is a good song!

4/6

04: Cold Souls

Veronica: Her synes jeg Maria får vist stemmeprakten sin. En mektig ballade som er så flott sunget at når du har spilt den en gang så trykker du den tilbake og hører den igjen.

Maria really get to show her wonderful voice in this song. It’s a very good ballad and after the first hearing you want to hear it again.

5/6

Anne-Birthe: Denne sangen begynner ganske ”vanlig”, men så kommer det kraftfulle refrenget som jeg elsker, det gir meg litt assosiasjoner til noen av favorittsangene mine skrevet av Ryan Tedder

This song starts off pretty ”average”, but then this powerful chorus comes along and in some way it manages to capture and thrill me. It reminds me of some of my favourite songs written by Ryan Tedder, I really love this sound.

5-6/6

05: Born Again

Veronica: Jeg liker denne og, men synes den er litt treg. Maria synger klokkeklart og det er ikke noe tvil at denne damen har enda en ballade som går rett i hjertet.

I like this song to, but I think it’s a little slow. Maria hits her notes perfectly and there’s no doubt that she has another ballad that hits you straight in the heart.

4/6

Anne-Birthe: Dette er en sang jeg liker å virkelig lytte til, både lytte til teksten og til stemmen til Maria. Her synger hun virkelig nydelig, og jeg liker hvordan hun på en måte høres både sår og liten og så sterk ut i denne sangen.

When listening to this song, I like to sit back and really listen. Listen to the words and to Maria’s voice. She sounds both fragile and strong in this song and throughout the song she uses her voice in such a beautiful way.

5/6

06: Precious To Me

Veronica: En perle av en sang. Er det en sang som skriker sommer i høyt volum så er det virkelig denne. Ikke bare har hun fått med seg kjekkasen Måns fra Sverige, men de er jo dynamitt sammen! Har du ikke hørt denne er bare denne sangen verdt hele albumet.

A tresure of a song. If there’s one song you need this summer it is this one. She sings together with the Swedish hunk Måns and they are dinamyte together. This song is worth the whole album.

6/6

Anne-Birthe: Her kommer sommerfølelsen snikende tilbake, og Maria introduserer oss for talentfulle og kjekke Måns. En veldig vellykket duett, og det høres ut som de har smilt seg gjennom hele innspillingen av sangen, noe som smitter over på lytteren. Man blir jo så glad!

Another song full of optimism and summer. It also features the talented and hot Måns Zelmerlöv, which I’m really glad Maria introduced to the Norwegian public. The song sounds great as a duet, and it sounds like they smiled throughout the whole recording of the song, which makes me smile, it’s just pure happiness!

6/6

07: Save Me

Veronica: Er du i enda mer sommermodus etter Precious To Me, så skru denne på høyt volum, dra strikken fra håret og dans vilt. Sangen for alle shopaholikere der ute! Denne er bare moro.

If you’re still in the summermood after Precious To Me, play this song in the highest volume. Get your hair loose and dance around like crazy. This song is fun, fun, fun!

6/6

Anne-Birthe: Her må man bare la seg rive med, for dette er en moro-sang! Denne passer perfekt for jentevorspiel, spesielt nå på sommeren.

This is pure fun and in a way it’s wonderfully carefree. It’s perfect for a girly night with lots of crazy dancing (that’s the way ME like it). This will be the song I’ll put on if I’m having a bad day, I’m sure it will have me spinning around on the floor with a smile on my face before I’m halfway through the song.

6/6

08: Get Back

Veronica: Sleng sammen Venke Knutson sin Jealous cos I love you og Pauline sin Give me a call og du får denne. Jeg liker begge sangene, så er definitivt fan av Get Back. Man nynner i vei på denne også etter en spilling.

Mix Venke Knutsons Jealous cos I love you and Paulines Give me a call and you got this one. I’m a fan of both songs so this got thumps up from me. This one you get on humming after a hearing.

5/6

Anne-Birthe: Nok en søt og herlig sang. Igjen en sang som får frem smilet mitt, og her må jeg bare legge til at jeg synes dette albumet har en så og si perfekt balanse på stemningen på sangene.

This song is just cute; cute melody, cute lyrics. This is another song that makes me smile. I really think that the album is perfectly balanced with regard to ballads and the more upbeat songs.

5/6

09: Under Repair

Veronica: Det er to versjoner av denne sangen, Vossa Mix og Livingroom Mix. Jeg liker begge, men liker best den på albumet (Livingroom Mix). Teksten på denne er den jeg liker best faktisk. Må høres.

There’s two Mixes of this song: Vossa Mix and Livingroom mix. I like both, but the one I like the best is the Livingroom mix. The lyrics is the part I like the best, you just have to hear it yourself.

5/6

Anne-Birthe: Så sår, men likevel med håp, noe Maria formidler fantastisk bare med hjelp av stemmen. Nydelig sang, vakkert å høre på.
Liker veldig godt at Living Room mix’en og Vossa Mix’en er såpass forskjellige, i Living Room mix’en synes jeg Maria sin stemme er mer i fokus, noe den virkelig kledde, og derfor liker jeg den litt bedre.

Fragile, but there’s still hope in this song, just with the use of her voice Maria really manages to tell a story with a lot of feeling. Beautiful song.
I love how the Living Room mix (album version) and the Vossa Mix (deluxe edition) are so different. I like the Living Room mix a bit more, because the focus seems to be on Maria’s voice which is a great choice for this song.

5/6

Én kommentar to “Make My Day”

  1. Caroline Says:

    Ja se her 😉 Ekte entusiater 😉

Legg igjen en kommentar