Grease is the word…

by

I det siste har jeg vært rimelig opptatt med å spille i GREASE på Forum Scene i Bergen. Ettersom jeg begynte på teaterskole for ca 2 år siden gikk det slag i slag. Jeg gikk på audition for High School Musical og fikk være med, så var det audition for Grease og Hairspray da High School nærmet seg slutten og jeg har nettopp spilt i Grease og nå står snart Hairspray for tur.

Men først litt om Grease. Jeg og to andre jenter fikk rollen som Jan (hun med mørkt hår og musefletter), altså en av Pink Ladies. Hadde mest lyst på Rizzo jeg da, men den fikk jeg ikke, men skjønner etter vi så den som ble valgt til Rizzo in action egentlig, hun var veldig flink. Rollen som Jan var nok en best match for meg og jeg stortrivdes i rollen. Spilte mot mange superflinke jenter og gutter hvor jeg kjente mesteparten fra High School Musical eventyret. Dette har vært min største rolle hittil, og fikk til og med synge duett med han som spilte Roger. Jeg fikk publikum til å le og fikk masse skryt, noe jeg er sjokkert over, men det varmer hjertet. For meg som elsker musikaler så er dette stort, ikke minst er det supermoro å ha spilt i en musikal som jeg elsker. Jeg så jo musikalen i Oslo, der Maria spilte Rizzo og Hans Marius spilte Kenickie. Faktisk, han som spilte Danny i vår musikal i Forum spilte også i Oslo, men var da en del av esemblet og Bårdar elev. Her kommer noen bilder.

Meg i Pink Ladies jakke, står til høyre sammen med "Roger"

Jan's Basement. Roger og Doody på baren, Sandy og Frenchy sittende foran, Jan stående bak. Marty og Sonny sitter på benken.

Jan's Basement, vi har fått høre at Rizzo er gravid.

Marty's bedroom, Freddy My Love. Rizzo, Frenchy og meg som Jan

Jan, Marty og Frenchy. Marty forteller om Freddy.

You're The One That I Want

We Go Together. Frency, Doody, Rizzo, Kenickie, Sandy, Danny, Marty, Sonny, Patty, Eugene, Miss Lynch også Jan (meg). Ser ut til at Roger er borte..

Pink Ladies har hatt en makeover på Sandy

The End

En av Frenchyene Anne, en av Martyene Tine, Meg som er en av Janene også for kvelden Frenchy Henriette.

Vi ble allesammen veldig glad i kjolene våre. Håper på å få bruke dem i Hairspray også!

Nå er det ikke lenge til Anne-Birthe kommer hjem. Selv om jeg ikke fikk hatt henne i salen som publikum under Grease så har hun vært en helt super venninne og sendt oppmuntrende meldinger til meg. Jeg er heldig med bestevenninne valg!

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

