Dag 4 – Noe du gruer deg til

by

Anne-Birthe:
Føler meg heldig som ikke har noe verre å komme med enn det tradisjonelle at jeg gruer meg til sommeren er slutt og det er på’an igjen med et nytt studieår. Lenger frem i tid gruer jeg meg til jeg er ferdig som student, det er bare to år igjen nå. Jeg liker studentlivet, og jeg liker livet mitt både i Norge, der jeg tilbringer ferier, og i Irland, der jeg studerer. Etter jeg er ferdig utdannet har jeg lite konkrete planer, jeg vet ikke engang hvilket land jeg kommer til å bo i. Men uansett hvilket land jeg velger, innebærer det å flytte fra gode venner, noe jeg så klart ikke ser frem til.

 

Veronica:
Jeg gruer meg til Anne-Birthe skal tilbake til Irland. Når man har bestevenninnen sin i et annet land, så kan man liksom ikke bare treffes i byen og diskutere verdensproblemer en halvtime etter man har ringt! Har jo gode venninner igjen i Bergen, men ingen er Anne-Birthe og jeg går og savner henne hele tiden når hun er borte. Selv om man har skype og sms så er det virkelig ikke det samme. Noen ganger så trenger man en bestevenninne-klem!! Ikke minst savner jeg all latteren i stallen og alle smarte og ikke så smarte påfunn når vi henger sammen. Så gruer meg masse til hun reiser til Irland igjen. Så gruer jeg meg til neste infusjon for leddgikten da, men det er kun fordi jeg ikke klarer å venne meg til veneflon nålen, den er vond, spesielt når de bommer!

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

