Dag 5 – Noe du savner

by

Veronica:
Jeg savner tiden jeg var i 5-12 års alderen hvor alt man gjorde var prøving og feiling uten de store konsekvensene. Somrene hos mormor og morfar hvor vi var hele dager i fjæren og plukket småkrabber og kreps som bodde i sneglehus. Smugfisking fra fiskeopptretten for å få krabbemat (ikke noe jeg er kjempestolt av ettersom nå vet jeg det er ulovlig) og vi lå på bryggekanten der vi ikke hadde lov å være i timesvis og fisket store krabber. Vi var kun inne til middag og hadde med oss matpakker til de andre måltidene. Ikke minst var jo somrene ikke fult så regntunge den gang da. Savner også Maria Haukaas Mittet konserter og tiden sammen med verdens beste hest Garptor (RIP-vennen).

Anne-Birthe:
Jeg savner årene da jeg gikk på videregående, altså fra jeg var 16-20 år. Et av de beste valgene jeg har tatt er da jeg valgte noe jeg interesserte meg for, smådyrslinjen, da jeg skulle velge studieretning. Jeg har aldri hatt det så gøy på skole før, det høres nerd ut men jeg gledet meg ofte til skoledagen. Fikk en fin venninnegjeng som ble kjent på skolen som fnisegjengen fordi vi alltid lo, av alt. Undervisningen var en god blanding av teori og praksis, vi hadde mange forskjellige fag og vi fikk jobbet mye med både små og store dyr. Utenom skolen savner jeg denne tiden fordi jeg fremdeles holdt på med hest, en stund på rideskole og deretter som fôrrytter sammen med Veronica. Og gjett om jeg savner å ha Veronica i nærheten og kunne henge med henne når som helst. Så fikk vi også med oss en hel haug MariaKonserter i løpet av disse årene, det savner jeg også veldig.

Legg igjen en kommentar

