Musikk-favoritter

by

Er egentlig ikke så altfor ille å sitte fordypet i studier når ikke bare én av mine favoritter har gitt ut ny cd i løpet av november.

Selve cd’en til Maria og Oslo Gospel Choir venter på meg hjemme i Norge, men siden jeg ikke kommer hjem før 21. desember, måtte jeg så klart kjøpe albumet over iTunes så jeg har noe å kose meg med i adventstiden. Og «Lys Imot Mørketida» er definitivt verdt hver krone jeg har brukt.
Først av alt skal de ha ros for valg av norske og tradisjonelle sanger, det er så flott at disse ikke blir glemt oppi alle nye og engelske julesanger. Det er så gjennomført og det er nydelig å høre Maria synge på nordnorsk. Er vel heller ingen tvil om at den sangmessige kvaliteten er skyhøy. Får virkelig julestemning av dette albumet, i tillegg til at skuldrene senker seg – og det er jo kjærkomment i førjulstiden, som for min del består av mye eksamenslesing og eksamener. Kan ikke engang forestille meg hvor flott dette kommer til å bli på julekonsertene de skal ha.

Innimellom dette krydrer jeg med Westlife sitt Greatest Hits album. Cd-coveret ser kanskje litt rart ut på bildet også, det er fordi det er formet som en bok. Jeg skaffet meg versjonen med 2 cder, og 1 dvd med musikkvideoene.

Som om jeg ikke koste meg nok, kom jeg over en ny sang fra godeste Måns Zelmerlöw på bloggen til Peaches;

 

Stikkord: , ,

Én kommentar to “Musikk-favoritter”

  1. sophie Says:

    det albumet er bra:)

Legg igjen en kommentar

