Magisk stemning i Grieghallen.

by

lydprøvene, slik så scenen ut.

Søndag 11 desember var jeg (Veronica) på julekonserten til Maria Haukaas Mittet og Oslo Gospel Choir. Jeg var så heldig at jeg fikk sitte under lydprøvene også, der var jeg (som eneste utsendt fra MariaExpressen, da Anne-Birthe er i Irland) og storkoste meg. To andre fans av Maria var også på lydprøvene, så vi var 3 som var heldige som fikk oppleve den. Fikk også snakket litt med Maria, som storkoste seg på turne med Norges beste kor. Var moro å oppleve en lydprøve som var helt unik. Hver og en i Oslo Gospel Choir er fantastiske vokalister. Dem utgjør et kor man får gåsehud av, så vakkert synger dem. Maria har virkelig en av Norges mektigste stemmer, dette er det beste jeg noen gang har hørt denne talentfulle damen synge live. Og jeg har alltid synes hun synger bra live, for det er jo det hun er, en live artist.

Maria med en del av koret

Konserten startet med Maria som sang «Nordnorsk Julesalme», frysninger med en gang. Grieghallen er ganske høy under taket, men jeg lover deg at hele stemmen hennes fylte salen og mere til. Mektigere ble det også da koret kom inn og hun hadde dem i ryggen. Man ble liksom sittende med julestemning fra første tone og en følelse som sa «å herlighet så utrolig vakkert det faktisk er med korsang». Ikke minst er det vakkert når julesangene blir fremført av Norges beste kvinnelige vokalist og at hun faktisk formidler sangene hun synger. Hun står ikke bare der og lirer av seg noe kun for å synge, men damen formidler julesangene og man ser hun elsker å synge dem og at hun mener budskapet som er i dem. DET er noe å tenke på for andre som skal synge julesanger eller andre sanger i fremtiden.

Lydprøver;) Fantastiske lydprøver

Kort oppsummert så kan jeg bare si at dette var en helt fantastisk konsert. Må også bare si tusen takk til Maria sin manager Kathrine også, for lydprøve opplevelsen. Mamma ble også målløs av hele konserten, og dette var første gangen mamma var på en Maria konsert. Traff mammen og pappaen til Anne-Birthe da, men skulle gjerne hatt Anne-Birthe med meg også. Neste gang AB! Tok noen bilder som dere ser fra lydprøvene, men synes det ble frekt å sitte å ta bilder i konserten, både til hensyn til dem andre på konserten og dem som stod på scenen.

Så må det nevnes at Maria nevnte MariaExpressen i et intervju med bt.no. Nå er det da kun meg og Anne-Birthe som er MariaExpressen da, men kjempestas at vi ble nevnt, selv om det var kun en av oss som var på konserten. Intervjuet kan du lese HER, hehe, dem har skrevet MariaExpressen feil da, men men.

Ja, jeg vet det mangler bilde av meg og Maria her, men fikk nok ikke det denne gangen. Etter lydprøvene måtte hun gjøre seg klar, og jeg var kun på den siste konserten kl 21:00. Selv om hun signerte plater osv etter siste konserten, hadde jeg ikke tid til å stå å vente på at hun skulle bli ferdig. Da jeg skulle rekke buss hjem igjen, og jeg som ikke bor i Bergen med en 45-50 min busstur unna så var det litt greit å rekke nest siste bussen. + at jeg fikk jo møte henne på lydprøvene og da følte jeg andre kunne få hilse på henne, at jeg skulle stå meg ihjel å vente kun for et bilde, som jeg har mange av fra før. Fikk takket henne for konserten etterpå da jeg skulle hente jakken min og fikk et «koselig at du kom» og stort smil tilbake, lever lenge på det;)

Noen av dere som har vært på Maria Haukaas Mittet & Oslo Gospel Choir konsert? Eller noen som skal på?

Stikkord: , , ,

Legg igjen en kommentar

